Вижте историите на успешни служители в компанията

В тази статия ще ви запознаем с вдъхновяващи истории на наши служители, които продължават своята дългогодишна реализация в компанията!

Пенчо Тосев, Юристконсулт

Визитка:

Пенчо Тосев е юрисконсулт и длъжностно лице по защита на данните в Лидл България. Целият му професионален опит до момента, с изключение на студентските години, е в Правния отдел на Лидл България в централата в Равно поле. Завършил е висше образование по специалност "Право" в Пловдивски университет "Паисий Хилендарски", като е завършил и един семестър по програма Еразъм в университет "Парис Лодрон" в Залцбург, Австрия. За него да работи като юрист в голяма компания като Лидл България е възможност да промени света към по-добро чрез участие в създаването на законосъобразни и справедливи политики спрямо хората - клиенти и служители.

Какво те доведе в Lidl?

Бях току-що завършил студент и ме доведе желанието да видя правото в практиката и да науча нещо ново. Все още нямах деца и можех да си позволя, с голяма доза романтизъм, да търся знания и умения, без да мисля за заплащане. Даже първоначално беше ясно, че се търси човек на половин работен ден, съответно половин заплащане. В последствие се появи възможността да започна на цял работен ден и бях приятно изненадан, че в компанията и заплатите са на високо ниво.

Помниш ли първия си работен ден?

Да – бях посрещнат заедно с голяма група нови колеги, предимно служители от магазините, на едно общо за всички посрещане в централата в Равно поле. След това, с още един колега, бяхме отделени като служители от администрацията за няколко подред обучителни презентации. След това преминах към запознаване с дейностите, с които предстоеше да се занимавам.

Какъв път си изминал досега в Lidl? Разкажи ни повече за твоето кариерно развитие в компанията?

Започнах през май 2014 г. като стажант на временен трудов договор с основното задължение да администрирам подписаните договори, както и да изпълнявам задачи, възникнали в хода на работата. Около половин година след това поех длъжността „Отговорник защита на лични данни“. Както споменах по-горе, бях току-що завършил право, но все още нямах правоспособност като юрист. Такава получих вече като служител на Лидл България. През 2016 г. станах и официално юрисконсулт, като започнах да се явявам и на дела в съда – освен с лични данни се занимавах с потребителско право, събиране на вземанията и др. Като говорим за кариерно развитие, може би е редно да спомена и вътрешната йерархия, като развитието ми премина от стажант през сътрудник до младши консултант.

Какво е за теб да работиш в Lidl?

За мен е чест да работя в компания, чиято политика се води от ценности – да се обръща голямо внимание както на клиентите, така и на служителите. Компания, която не гони бързите еднодневни печалби, която дава заслужена почивка на своите служители в магазините на големите християнски празници, които по традиция са „семейни празници“. Компания, която залага наистина на качеството. Освен това компанията участва в много инициативи, с които подпомага всевъзможни дейности, насочени към развитието на българското общество.

 

Как успяваш да се мотивираш всеки ден?

Стремя се да възприемам работата като призвание. Ако съм тук, на това място, това не е случайно. Тук съм, за да помогна с нещо, което мога да дам. Това е, което ме мотивира. Човек се разгръща като личност в пълнота, когато дава нещо от себе си на другия – в случая на колегите, съответно на компанията или просто на тези, на които им е необходимо. Това ми носи удовлетворение – когато съм успял да помогна на колега при решаването на даден казус, за да може една дейност да се извърши в съответствие с нормативните изисквания.

А как мотивираш екипа, с който работиш?

Колегите ми са прекрасни хора, които не се нуждаят от допълнителна мотивация. Най-добрата мотивация за останалите е, когато сам живееш принципите на Lidl.

Кое е най-ценното качество на хората, които работят във вашето направление?

Това, че имаме открити и приятелски отношения помежду ни. Приятно е да се работи в разбирателство с колегите.

А кое твое лично качество ти е помогнало най-много, за да се развиеш успешно в компанията?

В началото това беше желанието да се уча. В последствие – постоянството и готовността да помогна на колега в затруднение и може би стремежът към рационализиране на дейности, при които това е възможно.

Какво би казал на тези, които сега започват работа или кандидатстват за работа в Lidl?

Lidl е едно прекрасно място, в което можете да бъдете себе си и да сте успешни.

Как би описал Lidl с три думи?

Качество, отговорност, усъвършенстване.

Борислав Хлебников, Ръководител Маркетинг в ресор „Стоково снабдяване“

Визитка:

Борислав Хлебников е Ръководител Маркетинг в ресор „Стоково снабдяване“ в Лидл България. Възпитаник е на Националната гимназия за древни езици и култури и е завършил библиотечно-информационни науки в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Специализирал е  комуникационен мениджмънт в Университета по приложни науки и изкуства в Хановер. Работи в Лидл България от 10 години, развивайки се от графичен дизайнер до ръководител направление. Този период в професионалния си живот определя като „кръговрат“, защото без значение от длъжността и поставяните за нея цели, най-важното, което взимаш, е опитът по пътя, а той се натрупва и дава повече резултати с всеки изминат „кръг“. За това казва, че най-много помага маратонският му дух – постоянната и целенасочена подготовка преди постижението. А това, което хората от екипа му казват за него, е, че им помага да се развиват.

Какво те доведе в Lidl?

Името на обявата в jobs.bg – „DTP Layout Producer “! Шегата настрана, много ме впечатли колко структурирано, ясно и обещаващо беше самото предложение. Още след първото интервю можех да я определя като „мечтаната работа“, макар да разбирах, че шанс от 1 към 14 да я получа си беше доста висока топка.

Помниш ли първия си работен ден?

Не мисля, че някога ще го забравя, въпреки че вече минаха почти 10 години от тогава. На този ден започна обучението ми в Залцбург, Австрия. Денят започна с ранния полет до Мюнхен и в рамките на 12 часа се сблъсках с толкова информация и мащаби, че меко казано, се притесних сериозно.

Какъв път си изминал досега в Lidl? Разкажи ни повече за твоето кариерно развитие в компанията?

Започнах като графичен дизайнер. С течение на времето имах възможност да се включа и в други дейности.

Маркетирал съм с продуктите ни от позицията на копирайтър – един от най-интересните периоди, защото имаме практика да разглеждаме всеки отделен продукт подробно, което включва и опитването му. Поддържал съм корпоративния уеб сайт и нюзлетър. Координирал съм процесите между отделни направления във връзка с подготовка на масови медии като брошура и телевизия. Като проектов ръководител имах шанса да работя по имплементацията на първата Stikeez кампания. Незабравима остава и работата ми по проектите с шеф Иван Манчев и шеф Таньо Шишков. Преминал съм и през ролята на заместник-ръководител на направлението.

Ако мога да определя пътя ми до тук с две думи, то те са „безценен опит“. Всеки етап е имал своите трудности и победи, но от днешна гледна точка съм изключително щастлив, че съм имал шанса лично да обследвам спецификите на всеки от тях.

Какво е за теб да работиш в Lidl?

Преди всичко е удоволствие.

Кое е постижението през годините, с което се гордееш най-много?

Трудно ми е да определя едно единствено. Можем да разглеждаме „постижението“като отделен резултат, но изолирайки го като такъв, на заден план винаги остават много детайли и нюанси, които са довели до него. Например, каква е била целта, какви са били предизвикателствата и трудностите за постигането ѝ, каква е била динамиката в различните етапи и т.н.

Вярвам, че добрите резултати се постигат с ясни процеси и много отдаденост при следването им. Част от това е и непредубеденото вслушване в различните гледни точки и решителност за напасване.

И не на последно място – най-голямото постижение е това, че работя със страхотен екип. То е и късмет, и щастие, но и постижение да бъдеш сред толкова интересни, мотивирани и разбиращи от работата си хора.

Как успяваш да се мотивираш всеки ден?

Истината е, че да поддържаш едно и също ниво на мотивация всеки ден е сериозно предизвикателство, особено при нашето натоварване. Моят начин да не падам под прага, който сам съм си поставил, е като се презареждам – най-често чрез физическо натоварване или семейни занимания.

А как мотивираш екипа, с който работиш?

Най-често говорим – това е най-прекият начин, по който мога да се чувствам полезен.

Кое е най-ценното качество на хората, които работят във вашето направление?

Че са професионалисти и са отдадени! Както и фактът, че много често собствените им изисквания към работата надхвърлят общоприетите стандарти.

А кое твое лично качество ти е помогнало най-много, за да се развиеш успешно в компанията?

Вероятно постоянството. Е, и любопитството може би.

Какво би казал на тези, които сега започват работа или кандидатстват за работа в Lidl?

Да се самопредизвикват. Няма по-голяма награда от собствената удовлетвореност в края на деня, в който си успял да преместиш още една „планина “.

Как би описал Lidl с три думи?

Взискателен, стабилен и мащабен.

Инна Петрова, ръководител отдел Комисиониране на стоки

Визитка:

Инна Петрова е работила 7 години в хранително-вкусовата промишленост като технолог, като успоредно с това е завършила Технически университет София като машинен инженер-конструктор. През януари 2011 г. се присъединява към екипа на  Лидл България и паралелно специализира магистратура „Инженерна логистика“.

Какво те доведе в Lidl?                                                                                               

Съвсем случайно през далечната 2010 г. научих за компанията. След покана за интервю, която ми беше изпратена на Коледа (а може би и неслучайно за мен), се впуснах в това голямо предизвикателство, а именно работата в логистичната база в Равно поле.

Помниш ли първия си работен ден?

Да, разбира се. И никога няма да го забравя - беше един доста мразовит ден с един метър сняг, трябваше за първи път да управлявам кола (въпреки че имах книжка от осем години). През цялото време по пътя се питах дали си заслужава да ставам в 4 часа и да започвам работа в сфера, за която и идея си нямам от какво се състои….Е, оказа се, че си заслужава! Моите ръководители ме посрещнаха приветливо, бях силно впечатлена от цялата организация в логистичната база.

Какъв път си изминала досега в Lidl? Разкажи ни повече за твоето кариерно развитие в компанията?

През годините преминах през различни длъжности - стартирах като служител гише в отдел Комисиониране. В стремежа си да придобивам нови знания имах възможността да се изкача по една нелека, но пък ползотворна за мен стълбица. Година и половина по-късно станах групов ръководител, след още две години се откри нова възможност - предстоеше отваряне на втора логистична база и получих предложение да заема позицията младши мениджър логистика. След толкова динамични темпове и ясно съзнание на отговорност от три години заемам  длъжността ръководител отдел Комисиониране на стоки и управлявам екип от 90 човека.

Какво е за теб да работиш в Lidl?

Удоволствие и вдъхновение. Lidl е колело от възможности и нови знания.

Кое е постижението през годините, с което се гордееш най-много?

Смело мога да твърдя, че имам редица такива, но най-ценно е усмивката на доволните ми служители.

Как успяваш да се мотивираш всеки ден?

Поставяйки си високи цели и виждайки тяхната успешна реализация.

А как мотивираш екипа, с който работиш?

Определено при отдел от 90 човека подходът ми е индивидуален. Хората са твърде различни, всеки има своите приоритети, цели и мечти. Залагам на доброто отношение. Една птичка пролет не прави и без правилната мотивация няма как да вървим напред. 

Кое е най-ценното качество на хората, които работят във вашето направление?

Честността, готовността за учене и ентусиазмът, с който го правят.

А кое твое лично качество ти е помогнало най-много, за да се развиеш успешно в компанията?

Увереността в действията ми и запазване фокуса при постигане на общите за компанията цели са моят двигател за успех.

Какво би казала на тези, които сега започват работа или кандидатстват за работа в Lidl?

Компанията е здраво стъпила на пазара и всеки, който започва работа, може да се увери в добрите рамкови условия, високия стандарт и ясните принципи. Стига да си достатъчно мотивиран, полето за развитие е необятно.

Как би описала Lidl с три думи?

Възможност. Сигурност. Адреналин.

 

Атанас Георгиев, старши консултант "Лидерство и култура"

Визитка:

Професионалният път на Атанас Георгиев е ориентиран към работата с клиенти. Първите 7 години в сферата на продажбите, в сектори строителство и търговия, а след това, когато преминава към отдел Персонал, „клиенти“ стават служителите на компанията. Завършил е икономика в УНСС, владее английски и немски, има интереси в сферата на организационната психология, управлението на хора, музиката и кулинарията.

Какво те доведе в Lidl?

Желанието да променя бранша, в който дотогава работех. Бях мениджър продажби в компания от строителния сектор и доставях продукти на две от фирмите, строящи централата на Лидл България. Знаех за мащаба, с който Lidl оперира, бях пазарувал в магазините в Германия и Гърция и бях уверен в дълготрайните и разнообразни възможности, които възникват в България. Същевременно, динамичната работа и многото пътувания не ми бяха в тежест, защото вече бяха част от ежедневието ми на досегашните позиции.

Помниш ли първия си работен ден в компанията?

Помня го, беше в централата в Германия в Некарсулм. Имаше сняг. Тогава се запознах с още двама колеги, които и до днес са в Lidl и са прекрасни хора и специалисти. След половин ден въведение, оформяне на документи и откриване на банкови сметки ни насочиха към паркинг, от който да си вземем служебните автомобили и да отпътуваме към районите си. Колите бяха затрупани и разчиствахме снега с голи ръце. Аз отпътувах към регион Хановер, регионално дружество Вунстроф.

Какъв път си изминал досега в Lidl? Разкажи ни повече за твоето кариерно развитие в компанията?

Стартирах като Младши ръководител Продажби в Lidl Stiftung. Целевата позиция беше регионален мениджър продажби. За да е подготвен човек за тази позиция, задължително преминава през всички позиции в магазина – касиер-продавач, заместник-мениджър филиал и мениджър филиал.

През 2010 г. стартирах като регионален мениджър продажби в България и с помощта на всички колеги от ресорите открих един от първите 14 магазина в България – в гр. Пазарджик, а три месеца по-късно и този в  гр. Разлог. През това време при нас се подготвяха и екипите за Велинград, Пещера и Панагюрище. Незабравим период! През 2011 г. поех функцията на доверено лице и до 2014 г. работех за хората в магазините и склада като неутрално лице за контакт. Това са около 1000 разговора годишно. Събраните впечатления и опит ми помагат много при анализи и проекти, защото всичко, което правя в ресор Персонал, е важно да има адекватно и положително въздействие върху бизнеса.  От 2017 г., като консултант Социални дейности, въведох програмата за здравен мениджмънт, от 2018 г. регулярната анкета сред служителите – „Пулсът на Lidl“, изходящите интервюта, доразвихме критериите и наградите за филиалните състезания, започнахме подготовката за Home office, който вече е факт, и много други. В периода 2018-2019 бях ръководител на отдел Развитие на персонала, което също разшири знанията ми в областите управление на таланта, младежки програми, развитие на ръководители. От лятото на 2019 г. съм старши консултант „Лидерство и култура“, като зад тази позиция стоят дейности, свързани с анализ и проекти за повишаване на мотивацията и ангажираността на хората в компанията.

Какво е за теб да работиш в Lidl?

Работата тук мога да обобщя в три точки:

Възможност да помагам на околните, а също и да се развивам.

Удоволствие да съм част от огромен и успешен екип.

Предизвикателство да видя докъде са ми лимитите.

Кое е постижението през годините, с което се гордееш най-много?

Че останах себе си – при този мащаб и динамика не е трудно да се промениш в нещо, което не си и не искаш да бъдеш. Радвам се, че с различните проекти, в които участвах или водех, помогнах за обученията, развитието на колегите, както и за създаването на фирмената култура и ценности. Горд съм също, че голяма част от хората, които наех и обучавах за 4 от първите магазини в България, са вече над 9 години в Lidl и държат на фирмата, а някои от тях се развиха от касиер-продавачи до мениджъри филиали или дори регионални мениджъри продажби.

Как успяваш да се мотивираш всеки ден?

С едно „вълшебно“ изречение, което си казвам почти всяка сутрин, когато се събудя. Не чакам мотивация от околните, въпреки че и тя много помага.

А как мотивираш екипа, с който работиш?

В момента не ръководя екип, но работя с много други екипи от различни ресори – Организация Продажби, IT, Развитие на персонала, Оперативни продажби и др. Формулата е проста - с откритост (споделяне на релевантна информация), доверие, позитивна нагласа и опит да създавам добро настроение, вкл. и чрез изясняване на смисъла от това, което вършим заедно.

Кое е най-ценното качество на хората, които работят във вашето направление?

Не е само едно. Категорично трудолюбие и отговорност, но също и желание за учене и готовност за промяна.

А кое твое лично качество ти е помогнало най-много, за да се развиеш успешно в компанията?

Фокусът първо върху хората и техните нужди, а след това върху цифрите и личния успех. Това според мен е устойчивият начин да подобриш фирмените показатели и да съдействаш компанията да постигне успех и развитие.

Какво би казал на тези, които сега започват работа или кандидатстват за работа в Lidl?

Заслужава си. Нещата зависят от вас повече, отколкото си представяте или очаквате. Необходимо е само да не се отказвате, защото ритейл бизнесът не е лек и е динамичен. И не забравяйте, че постигането на резултати е възможно само чрез добра съвместна работа с много други хора от фирмата.

 

Как би описал Lidl с три думи?

Успех, динамика, любимо място за пазаруване.